سایت هواداری باشگاه استقلال

قیمت بنزین | قیمت بنزین افزایش| قیمت بنزین جدید

خبر شوکه کننده نماینده مجلس برای افزایش قیمت بنزین | قیمت بنزین دو برابر می شود؟

خبر شوکه کننده نماینده مجلس برای افزایش قیمت بنزین | قیمت بنزین دو برابر می شود؟

عضو کمیسیون صنایع: کسانی که رگ گردنشان به خاطر مشکلات مردم بیرون می‌زد الان کجا هستند، احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد.

دولت تصمیم بر واقعی کردن قیمت بنزین دارد. با وجود این که قیمت بنزین به تورم و شرایط اقتصادی و سیاسی بستگی دارد، اما بخشی از هزینه‌های اجتماعی با کاهش قیمت بنزین می‌تواند کم‌تر شود. اخیرا دولت طرح یارانه جدید بنزین را اجرایی کرده است که به عقیده کارشناسان بر قیمت بنزین تاثیر زیادی دارد. در ادامه به آخرین خبر از قیمت بنزین می‌پردازیم.

عضو کمیسیون صنایع: کسانی که رگ گردنشان به خاطر مشکلات مردم بیرون می‌زد الان کجا هستند، احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد.

مصطفی رضا حسینی قطب آبادی در رابطه با تناسب حقوق و دستمزدها با تورم کشور، گفت: تبعیضی در جامعه وجود دارد که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و بدترین وجه این تبعیض را در دولتی شاهد هستیم که خود را حامی محرومان و انقلابی تر از بقیه و همه ی دولت های دیگر می داند. بنابراین از این بابت ما هیچ همخوانی را در حوزه تورم و حقوق و دستمزد‌ها نمی بینیم.

از سوی دیگر ما در کشور شاهد صدها نوع حقوق، دستمزد و مزایا هستیم، به این گونه که از یک دستگاه به دستگاه دیگر و از یک شرکت به شرکت دیگر حتی در داخل مجموعه ۷ الی ۱۰ حقوق و مزایا از جمله؛ شرکتی، قراردادی، پیمانی، استخدام رسمی و کارگری و کارمندی و … وجود دارد که باعث شده فاصله طبقاتی و رقابت و چشم و هم چشمی خانواده ها نسبت به یکدیگر هر روز ییشتر شود.

مگر نمی گویند حفظ نظام از اوجب واجبات است پس برای چه اصرار بر ماندن دارند؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بنابراین تصور من این است که برخی در دولت یا نمی خواهند یا نمی‌توانند این مشکلات را از بین ببرند؛ اگر در دولت نمی توانند کاری انجام دهند، بهتر است شجاعت داشته باشند و شفاف بگویند. مگر نمی گویند که حفظ نظام از اوجب واجبات است پس برای چه اصرار بر ماندن دارند؟ آنها توانایی اداره کشور را ندارند و هر روز مردم را نسبت به اسلام، جمهوری اسلامی، انقلاب و ارزش‌ها بدبین می کنند. تصور من این است که بهترین راه این است که کسانی در دولت برای اولین بار شجاعت نشان داده و اعلام کنند توانایی اداره را ندارند که در این صورت این شجاعت در تاریخ ثبت و مردم هم نسبت به جمهوری اسلامی و نظام خوش بین خواهند شد.

قیمت بنزین

کسانی که رگ گردنشان به خاطر مردم بیرون می‌زد، الان کجا هستند؟

وی تصریح کرد: اگر در دولت‌های قبلی قیمت مرغ ۱۰۰ هزارتومان می‌شد و یا قیمت خودرو چندین برابر افزایش پیدا می‌کرد، حتما روسای دولت را از دروازه ها آویزان می کردند؛ اگر در دولت‌های قبلی وضعیت اقتصادی و رفاهی مردم به این شکل شده بود که مردم به نان شب محتاج می شدند حتما روسای جمهور را از تریبون نماز جمعه و صدا و سیما مورد هزاران توهین و تهمت قرار می دادند؛ اما در حال حاضر شاهد هستیم صدای آقایان در نمی آید؛ پس کسانی که رگ گردنشان به خاطر مشکلات مردم بیرون می‌زد، الان کجا هستند؟ این دسته از افراد فقط به اختلافات دامن زدند و باعث شدند مردم دچار تنگنای اقتصادی شوند درحالی که خودشان بارها در تریبون‌های مختلف می‌گفتند که اگر فقر از یک در وارد شود ایمان از در دیگر خارج می‌شود؛ حال ما نمی دانیم تناسب این ها را باید چگونه پیدا کنیم؟

حسینی قطب آبادی با تاکید بر اینکه ما نماینده ها طبق قانون اساسی باید اجازه پیگیری کردن حقوق مردم را داشته باشیم، گفت: دست و پای نمایندگان را بسته‌اند و نمی توانیم حرف بزنیم و در حقیقت به نماینده ها می گویند حرف نزنید؛ اما اگر ما به عنوان نماینده مردم، مطالبات آنها را پیگیری نکنیم، صدای اعتراض مردم قطعا بلند خواهد شد؛ من بسیاری در دولت را ناتوان در اداره امور کشور می دانم و این تبعیض ها باید برداشته شود چرا که زیبنده مردم ما نیست و فاصله طبقاتی بسیار زیادی داریم که این موضوع می تواند در آینده مشکلات زیادی را ایجاد کند .

وی در رابطه به عملکرد اقتصادی، گفت: من بارها اعلام کرده ام، معمولا وقتی یک رئیس یا پادشاهی ضعیف است، سعی می کند مشاورینش از خودش ضعیف‌‌تر باشد زیرا اگر از او قوی تر باشند طبیعی است که از او انتقاد می کنند؛ بنابراین تیمی که انتخاب شده توانایی لازم را ندارد؛ در حوزه های مهم اقتصادی کشور مثل بحث ارز نمی‌دانند چه تصمیمی باید بگیرند که باعث شده هر روز در بحث اقتصادی نوسان داشته باشیم؛ هر روز آزمون و خطا می کنیم و گویی مردم موش آزمایشگاهی شده اند؛ یک روز در بحث خودرو و روز دیگر در بحث سوخت و کالاهای اساسی تصمیمات متفاوتی را شاهد هستیم. انتقاد هم که می کنیم، می گویند شما ضد انقلاب شده اید.

عده‌ای در داخل به دنبال دلسرد کردن مردم هستند

حسینی قطب آبادی با تاکید بر اینکه پروژه نفوذ را نباید دست کم گرفت، اظهار کرد: من احساس می کنم این پروژه تا اعماق بخش هایی در دولت نفوذ کرده و با کارهایی که انجام می دهند در زمین دشمن بازی می کنند و قصد تخریب نظام و ارزش ها و دلسرد کردن مردم را دارند که ابتدا باید این ها را محاکمه کرد. ما دشمن بیرونی نداریم و دشمن بیرونی زمانی شکل می گیرد که در داخل افرادی را داشته باشیم که ظاهر سازی کرده و خون مردم را در شیشه کرده اند که اگر ما جلوی این افراد را بگیریم طبیعی است که دشمن بیرونی هم در کار نخواهد بود.

به نظر می رسد در حال آماده سازی جامعه برای افزایش قیمت بنزین هستند.

وی در پایان با اشاره به احتمال افزایش قیمت بنزین، اظهار داشت: تصور من این است که این کار را انجام می دهند و آزمون و خطاها برای این بوده که جامعه را آماده کنند تا قیمت سوخت را افزایش دهند چون همانطور که در گذشته شاهد بودیم، در این شرایط، ارزیابی در جامعه انجام می‌دهند تا بتوانند سیاست‌های خود را اعمال کنند؛ بنابراین تصور من این است که احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد.

قیمت بنزین

سهمیه بنزین خرداد ماه خودروهای شخصی ساعت صفر بامداد دوشنبه (یکم خردادماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

در سومین‌ماه سال ۱۴۰۲، میزان ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز می‌شود، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

طرح فعلی سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسائل نقلیه بنزین‌ سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ابتدا شش ماه بود که به‌ دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌ شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

قیمت بنزین مشخص شد

صالحی درخصوص کارت های آزاد موجود در جایگاه‌ها اعلام کرد: «در بسیاری از مناطق، شهرستان ها و استان ها کارت های آزاد سوخت که به تعداد نازل ها موجود بود و مردم از طریق کارت های آزاد جایگاه ها سوخت گیری می‌کردند، این کارت ها هم محدود شده است و در بعضی جایگاه ها یک کارت و در برخی دو کارت موجود است. همچنین تاکید شده است که از این کارت های آزاد به وفور استفاده نشود و باید مدیریت شده و اولویت سوخت گیری خودروهای امدادی، نیروی انتظامی و آمبولانس ها هستند.»

قیمت بنزین

هفته گذشته ‌جلیل سالاری‌، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش از کاهش سهمیه‌ ماهانه بنزین آزاد از ۲۵۰به ۱۵۰لیتر به دلیل مبارزه با قاچاق بنزین خبر داد و بیان کرد که سهمیه بنزین ۱۵۰۰تومانی به میزان ۶۰لیتر در ماه برای خودروهای شخصی باقی مانده است و علاوه بر سهمیه بنزین آزاد، کارت سوخت جایگاه‌ ها نیز همچنان وجود دارد که باعث می‌شود تمامی نیاز هر خودرو تامین شود. در پی این خبر برخی از مردم نه تنها از محدودیت سوختگیری ۳۰لیتر بنزین روزانه در جایگاه های تعدادی از استان‌ها خبر دادند، که برخی نیز مدعی شدند که کارت‌های آزاد در جایگاه‌ها نیز کاهش یافته است.

وی در ادامه با بیان این‌که «بنده تاکید کردم که هدف گذاری اعمال این محدودیت باید اعلام شود»، اظهار کرد: بنا بود گزارشی از هدف اجرای این طرح و نتیجه آن به ما ارائه کنند که تا به امروز پاسخ مستند و منطقی به ما داده نشده است که این برنامه به هدف خود رسیده است یا خیر. آنچه که به ما گفته شد مدیریت مصرف هدف اعمال این محدودیت بوده است. اکنون باید پاسخ داده شود که محدودیت در دریافت بنزین تا سقف ۳۰ لیتر چه تاثیری در مدیریت مصرف می تواند داشته باشد تا اینکه فرد بتواند یکجا بنزین خود را دریافت کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در خصوص طرح توزیع عادلانه بنزین که در قشم و کیش به صورت آزمایشی اجرا شد ما نیز گزارش خواستیم که نتیجه چه شد اما به ما گزارشی ندادند. بنظر می رسد اعمال این محدودیت یک طرح آزمایشی بدون دلیل و حساب و کتاب بوده است و به جایی هم نخواهد رسید. بنده بعید می دانم این اعمال محدودیت در شهرهای دیگر مانند تهران نیز اجرایی شود. این طرح تاکنون نتیجه مثبتی نداشته است.

وی تاکید کرد: اینکه یک پروژه در سطح کشور با هدف اصلاح امور اجرایی شود گام مثبتی است و ما نیز از آن حمایت می کنیم به شرط اینکه نتیجه بخش باشد. طرح بنزینی که برای عادلانه کردن سهیمه خانوارها در کیش و قشم اجرایی شد از ابتدا با مخالفت کمیسیون انرژی مجلس مواجه شد اما دولت ممارست داشت اجرای این طرح می تواند برای همه ملت مفید باشد. بنده شخصا نیز اعتراض کردم در اجرای این طرح نیز جامعه هدف شما از نظر مکانی صحیح نیست. در کیش و قشم همه بسترهای لازم فراهم بود و نتیجه اجرای این طرح در این دو جزیره نمی تواند به تمام مناطق کشور تسری پیدا کند.

قیمت بنزین

محمدنژاد افزود: اکنون نیز در طرح اعمال محدودیت دریافت بنزین در استان گیلان از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر بنده تاکید کردم که نگاه منطقی پشت این طرح برای مدیریت مصرف بنزین نیست. بنظر بنده این طرح به نقاط دیگر تسری پیدا نخواهد کرد. بنده حتما در این هفته نتیجه اعمال این محدودیت را از مجموعه دولت و وزارتخانه جویا خواهم شد و به زودی به مردم اعلام خواهم کرد. بنده اکنون نیز به دنبال نتیجه هستم. اگر نتیجه اجرای این طرح در مدیریت مصرف مثبت شده باشد ما نیز از ان استقبال می کنیم. ما هم علاقه‌مند هستیم تا مصرف بنزین مدیریت شود.

وی تاکید کرد: میزان مصرف انرژی در سطح کشور هنوز به بهره وری معمولی هم نرسیده است. ما خیلی نتوانستیم در حوزه مصرف انرژی به استفاده بهینه دست یابیم. ما از هر طرح ازمایشی استقبال می کنیم اما به شرطی که به نتیجه رسیده و بتواند در بهینه سازی مصرف نقش داشته باشد.

قیمت بنزینبهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر با ۱۰ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۸۳ سنت کاهش داشت. بهای قرارداد دسامبر بدون تغییر در ۸۷ دلار و ۱۸ سنت، ثابت ماند.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در نوامبر، ۹ سنت معادل ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۸۱ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز پنج شنبه ۹۲ سنت کاهش داشت.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، وخامت دورنمای تقاضا برای نفت، تا زمانی که معامله گران مطمئن نشوند که اوپک پلاس تولیدش را کاهش خواهد داد، اجازه نمی دهد نفت صعود کند. با این حال، ضعیف شدن ارزش دلار، روند کاهشی قیمتهای نفت را محدود کرده است.

هر دو شاخص نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت در مسیر ثبت حدود سه درصد رشد هفتگی هستند که نخستین رشد هفتگی آنها از اوت خواهد بود.

افت ارزش دلار و عقب نشینی این ارز از بالاترین رکورد ۲۰ ساله که اوایل هفته ثبت کرده بود، از قیمتهای نفت پشتیبانی کرد.

بهای نفت برنت در سپتامبر ۸.۴ درصد کاهش داشته که چهارمین کاهش ماهانه این شاخص است. همچنین در سه ماهه سوم، ۲۳ درصد کاهش داشته که نخستین کاهش سه ماهه بهای نفت برنت از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ به شمار می رود.

بهای وست تگزاس اینترمدیت در سپتامبر ۹.۳ درصد کاهش داشته که چهارمین کاهش ماهانه شاخص نفت آمریکاست و در سه ماهه سوم ۲۳ درصد کاهش داشته که نخستین کاهش سه ماهه از سه ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۰ است که شیوع کووید ۱۹، باعث ریزش تقاضا شده بود.

به گفته تحلیلگران، به نظر می رسد بازار کف قیمت پیدا کرده است زیرا عرضه نفت با اجرای تحریمهای اتحادیه اروپا علیه صادرات نفت روسیه در پنجم دسامبر، محدودتر خواهد شد. با این حال، مسئله نامعلوم، میزان افت تقاضا در پی کندی رشد اقتصاد جهانی است.

سه منبع آگاه به رویترز گفتند: اوپک و متحدانش شامل روسیه در آستانه دیدار روز چهارشنبه، سرگرم مذاکره درباره کاهش تولید هستند.

قیمت بنزین

بر اساس گزارش رویترز، یک منبع نزدیک به مقامات روسیه اوایل هفته خبر داده بود روسیه ممکن است کاهش یک میلیون بشکه در روز تولید اوپک پلاس را در جلسه بعدی وزیران این گروه پیشنهاد کند.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که محدودیت سوخت ۳۰ لیتری برداشته خواهد شد.​

حمید حبیبی بعد از ظهر امروز (۴ مهرماه) در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه رسالت ما تامین و توزیع سوخت اعم از گاز مایع، بنزین، نفت سفید، گازوئیل و ... است، اظهار کرد: تامین سوخت و انرژی واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری استان با فرآورده‌های گازوئیل و مازود انجام می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۲۸۸ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در استان زنجان که به انرژی سوخت وابسته هستند، افزود: مشکلی در تامین و توزیع سوخت این واحدها نداریم.

این مسئول با اشاره به مشکل سایبری و قطعی اینترنت در این هفته، ادامه داد: آمار عملکرد تخصیص سوخت به صورت دستی و فیزیکی انجام خواهد شد و واحدها نگرانی بابت تامین سوخت نداشته باشند.

حبیبی با بیان اینکه وظیفه داریم با شروع فصل سرما، سوخت دوم و جایگزین واحدهای معدنی و کارخانجات را تامین و ذخیره‌سازی کنیم، اضافه کرد: سوخت جایگزین به برخی از این واحدها تخصیص و برخی دیگر ابلاغ شده است. همچنین واحدهایی که سوخت کمتری نیز دریافت کردند، می‌توانند به دریافت سوخت جایگزین خود اقدام‌ کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در تامین بنزین استان مشکلی نداریم، در خصوص سقف ۳۰ لیتر این‌گونه پاسخ داد: به هبچ عنوان کاهشی در سهمیه ۶۰ لیتری بنزین اتفاق نیفتاده و همچنان کارت‌های سوخت ماهیانه ۶۰ لیتر با بنزین ۱۵۰۰ تومانی شارژ می‌شود و در صورتی هم که استفاده نشود، در کارت‌های سوخت ذخیره خواهد شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار روز سایر رسانه ها