سایت هواداری باشگاه استقلال

10 راز موفقیت؛ تضمینی بدون ردخور

10 راز موفقیت؛ تضمینی بدون ردخور

اگر می خوای موفق باشی حتما این 10 تکنیک را رعایت کن.

تبدیل شدن به یک انسان مسئله چالش‌برانگیزی است. در ادامه ۱۰ ویژگی که معمولا برای موفقیت مشترک است را بررسی می‌کنیم:

۱. سخت کوشی

احتمالا هیچ فرد موفقی مخالف این نیست که سخت‌ترین و بزرگترین خواسته‌ها را می‌توانیم با تلاش و استمرار به دست بیاوریم. افرادی که به موقعیت‌های دلخواهشان رسیده‌اند اغلب از استعداد یا توانایی ویژه‌ای برخوردار نیستند. بلکه تنها فرق آن‌ها با افراد دیگر این است که در برابر مشکلات و ناهمواری‌ها تسلیم نمی‌شوند و تا رسیدن به هدف سخت تلاش می‌کنند. موانع در هر مسیری که طی کنیم وجود خواهند داشت اما انسان مصمم به راحتی دست از اهدافش نمی‌کشد، حتی اگر مسیری سخت و پُرپیچ‌ و خم در انتظارش باشد.

۲. مثبت اندیشی

دوری از افکار منفی، فضای ذهن را برای خلق ایده‌ها و هدف‌های جدید و ناب باز می‌کند. همچنین نگرش مثبت شتاب‌دهنده افراد در مسیر تحقق اهداف است. هیچ عامل بیرونی قادر نیست جلوی کسی که با دید مثبت، انگیزه خود را برای ادامه مسیر تقویت می‌کند، بایستد. زنان موفق نیز برای تقویت مثبت‌اندیشی معمولا مطالب انگیزشی را مطالعه می‌کنند و اطرافشان را با افرادی که تفکرات مثبت دارند و آن‌ها را تشویق می‌کنند، پر می‌کنند.

قدم اول برای داشتن نگرش مثبت، خالی کردن ذهن از افکار منفی است. راهکارهای موثری برای خانه تکانی ذهن از افکار منفی و به دست گرفتن کنترل فرکانس افکار وجود دارند که لوییز هی به خوبی در کتاب شفای زندگی آن‌ها را توضیح داده است. پیشنهاد می‌کنیم حتما حداقل یک بار این کتاب را مطالعه کنید و از راهکارهای عملی آن بهره ببرید.

۳. عزت نفس

عزت نفس بنای وجودی هر انسانی است. در واقع همان احساس ارزشمندی وجودی و لیاقت فارغ از هرگونه دستاورد بیرونی است که یک انسان برای خودش قائل است. عزت نفس همان صدایی است که به شما می‌گوید:‌ «تو لیاقتش رو داری!»

بدون شک عزت نفس یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های یک انسان موفق است. اما معمولا اکثر افراد با این مسئله چالش‌های بسیاری دارند. اگر شما هم مایلید برای تقویت این عنصر حیاتی در وجودتان تلاش کنید، پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله راهکارهای تقویت عزت نفس و تفاوت آن با اعتماد به نفس (+ معرفی کتاب) در مجله بوکاپو شروع کنید.

۴. همدلی

همدلی با مردم ویژگی دیگری از زنان موفق است. کمک کردن و تعامل با دیگران باعث رشد و تغییر خود فرد هم می‌شود. یک فرد موفق می‌داند که موفقیت خودش در گرو موفقیت اطرافیان و جامعه‌اش است. به همین ترتیب یک زن موفق نیز از هیچ کاری برای رسیدن به موفقیت خود دریغ نمی‌کند و سعی می‌کند در حد امکان جهان را برای انسان‌های دیگر نیز جای بهتری برای زیستن کند.

۵. صداقت

هیچ کس به فرد دروغگو اعتماد نمی‌کند و ارزشی برای حرف‌های او قائل نمی‌شود. توانایی جلب اعتماد و اطمینان دیگران، فارغ از جنسیت فرد، یک فاکتور ضروری در پیشرفت است. برای همه واضح است که برای پنهان کردن واقعیت، تنها یک بار دروغ گفتن کافی نیست و فرد دروغگو باید پیوسته در تکاپوی فاش نشدن دروغ‌های قبلی خودش باشد. در نتیجه تمرکز و توجه زیادی که می‌تواند در مسیر موفقیت صرف شود، در مسیر دروغگویی به هدر می‌رود و در مقابل هیچ چیز سودمندی حاصل نمی‌شود.

۶. قدردانی

مَثَل «شکر نعمت، نعمتت افزون کند، کفر، نعمت از کفت بیرون کند» را اکثر ما شنیده‌ایم. افراد موفق به این مَثَل توجه ویژه دارند. آن‌ها خداوند را بابت نعمات و داشته‌ها شکرگزاری و از دیگران بابت کار‌هایی که برای آن‌ها انجام داده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنند. اگر هنوز برایتان واضح نیست که چگونه بازتاب رفتارهای ما با دیگران و این جهان، مانند قدردانی یا گلایه‌مندی، ما را به موفقیت نزدیکتر یا از آن دورتر می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم نکات کتاب هفت قانون معنوی موفقیت اثر دیپاک چوپرا را مطالعه کنید.

۷. شجاعت

احتمالا تا کنون افراد زیادی را در اطراف خود مشاهده کرده‌اید که به دلیل ترس از شکست، قضاوت‌های مردم و… از هدف‌ها و آرزو‌های خود دست کشیده‌اند. بارزترین ویژگی زنان موفق شجاعت و مقابله با این گونه ترس‌ها است. اما شجاعت به معنی نترسیدن نیست! ترس یک حس غریزی است که برای محافظت گونه انسان از خطرات احتمالی در وجود او قرار داده شده اما شجاعت، یعنی با وجود ترس، دست به اقدامی که برای موفقیتتان لازم است بزنید. دقیقا مفهومی که برنی براون در کتاب جرأت بسیار به آن می‌پردازذ و با راهکارهایش کمکتان می‌کند شجاعانه آنچه هستید و آنچه دارید را بپذیرید و این شرم و ترس دست‌و‌پا‌گیر را رها کنید.

۸. علاقه‌مند به یادگیری

به قول آنتونی جی. دی آنجلو (هنرپیشه بریتانیایی) «اشتیاقتان برای یادگیری را توسعه دهید، تا هرگز در راه رشد و تعالی متوقف نشوید». یک زن موفق همواره برای یادگیری علم و مهارت‌های گوناگون و جدید می‌کوشد.

۹. خود مراقبتی

مراقبت از جسم و روح سبب کاهش استرس، تقویت انگیزه و اعتماد به نفس، سلامت، نشاط و شادابی می‌شود. در نتیجه یک انسان موفق برای موفقیت در پیش‌پا‌افتاده‌ترین کارها نیز ابتدا باید روح و جسم سالمی داشته باشد. این ویژگی مهم چیزی است که اکثر زنان زیر پوشش فداکاری از آن فاکتور می‌گیرند و فراموشش می‌کنند. در حالیکه باید بدانید جسم شما تنها کالبد شما برای زیستن در این جهان است. همانطور که ربکا اسکریچفیلد به زیبایی در کتاب با بدن خود مهربان باشید بار دیگر به شما یادآوری می‌کند که برای سلامتی جسم و روحتان به چه نکاتی باید توجه کنید. پیشنهاد می‌کنیم یک بار برای مرور خلاصه این کتاب ارزشمند، در واقع برای سلامتی خودتان وقت بگذارید.

۱۰. هدفمندی

اگر سری به اتاق افراد موفق بزنید بدون شک نوشته‌هایی را پیدا می‌کنید که در مورد اهداف خود نوشته‌اند. برای مثال اهداف زیر، هدف‌های کوتاه‌مدت یا بلند‌مدت یک زن موفق در حوزه خانواده، شغل، تحصیلات و سلامتی است:

مطالعه کتاب‌های توسعه فردی

منبع: آخرین خبر

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد