سایت هواداری باشگاه استقلال

تست شخصیت شناسی| روانشناسی شخصیت | تست تیزبینی | تست تیزهوشی | تست بینایی

روانشناسی شخصیت | شوخ‌طبع‌ها اینجوری پیشرفت میکنن !

روانشناسی شخصیت | شوخ‌طبع‌ها اینجوری پیشرفت میکنن !

دلقک صفت ها باعث ایجاد روابطی صمیمی‌تر بین اعضای تیم و مدیران می‌شود.

خبرنگار اصغر اصغری: وقتی با اعضای تیم روابط راحت تر و گرم تر داشته باشید، نسبت به انجام وظایف خود نیز احساس بهتری دارید و به راحتی توجه و احترام دیگران را جلب می‌کنید. به عنوان مثال، یک مدیر با شوخ طبعی می‌تواند اعضای تیمش را بهتر بشناسد و باعث ایجاد همبستگی بیشتر بین آن‌ها شود.

مصاحبه را آسان می کند

شوخ طبعی استرس مصاحبه کنندگان را کم کرده و باعث می‌شود روحیه از دست رفته شان را به دست آورند. یک مدیر با شوخ طبعی باعث جلب توجه و تشویق افراد می‌شود تا به کار کردن در تیم و شرکت شما ترغیب شوند. به عنوان مثال، یک شوخی در مورد اهمیت تعادل بین کار و زندگی در طول مصاحبه باعث می‌شود افراد میل بیشتری برای کار با شما پیدا کنند.

لحن دوستانه یک مدیر باعث ترغیب اعضای تیم به خواندن ایمیل‌ها می‌شود. همچنین می تواند ارتباطات و روابط بین شعب مختلف منطقه ای یا ملی یک شرکت یا کسانی که در خانه و دفتر کار می کنند، ایجاد کند. با این حال هنگام شوخی با اعضای تیم دقت کنید زیرا اعضای گروه شما باید متوجه لحن طنزآمیز شما شوند و شوخی و جدی بودن موضوع را به درستی متوجه شوند.

باعث افزایش مشارکت کارمندان در جلسات می‌شود

شوخ طبعی باعث می‌شود کارمندان شما هنگام مشارکت در جلسات به راحتی نظر و سوال خود را بیان کنند. موقعی که فضا صمیمی‌تر باشد، افراد به خود جرات اظهار نظر می‌دهند. با شوخ طبعی در محل کار می‌توانید طوفان فکر ایجاد کنید، بازخورد بهتری از کارتان داشته باشید و نظرات کارمندان خود را نیز بدانید.

باعث می‌شود صحبت‌ها در یاد بقیه بماند

استفاده از طنز و شوخی کلامی در طول یک ارائه، در مورد مطالب موجود در اسلایدها، باعث می‌شود مردم همیشه جلسه ارائه شما را به یاد داشته باشند.

قانع کردن دیگران برایتان آسان تر می‌شود

شوخ طبعی باعث می‌شود بین دیگران محبوب‌تر شوید. به خصوص وقتی می‌خواهید مذاکره‌ای انجام دهید، بهتر است از در شوخی وارد شوید، آرام آرام صحبت را به مسیری که دوست دارید، هدایت کنید. به عنوان مثال، شما یک مذاکره را با یک شوخی کلامی شروع می‌کنید تا قصد خود را برای داشتن یک مکالمه معمولی نشان دهید.

شکاف‌های فرهنگی را پر می کند

شوخ طبعی می‌تواند راهی سرگرم کننده برای ایجاد روابط با افراد با فرهنگ‌ها یا پیشینه‌های دیگر باشد. در واقع شوخ طبعی و طنز می‌تواند افراد را دور هم جمع کند. همچنین این ویژگی باعث می‌شود با عادات، آداب و رسوم مردم متفاوت آشنا شوید. اگر همکاری ناراحت است، به سراغش بروید با شوخی و خنده سعی کنید حال و هوایش را عوض کنید. شوخی و خنده نشان دهنده نیت خوب شماست.

به تنظیم هنجارهای مثبت کمک می کند

یک رهبر می‌تواند از شوخ طبعی به عنوان ابزار رهبری استفاده کند. در واقع با طنز و شوخی به همکارانش می‌فهماند که کمی شوخی در محل کار چیز بدی نیست و قرار نیست مثل عصا قورت داده‌ها رفتار کنید. از آن‌جایی که رهبران باید بتوانند گروه کاری‌شان را به خوبی اداره کنند، می‌بایست به رفتارهایشان دقت کنند. بنابراین موقع انتخاب طنز و شوخی باید به این نکته توجه کنند که می‌خواهند چقدر به کارمندانشان آزادی عمل بدهند. حتی می‌توانند یک جلسه تشکیل بدهند و در مورد انواع سرگرمی‌ها و شوخی ها با اعضای گروه‌شان صحبت کنند.

اتحاد ایجاد می کند

شوخ طبعی در محل کار می‌تواند به ایجاد اتحاد تیم و شناخت مشکلات بین افراد کمک کند. در یک محیط، وقتی افراد احساس کنند که برای آنچه می‌گویند مخاطبی وجود دارد، راحت‌تر در مورد پیشنهادات و راه حل‌ها صحبت می‌کنند. شوخ طبعی و طنز کلامی به همکارانتان کمک می کند تا همدیگر را بهتر بشناسند و به همدیگر اعتماد کنند. در واقع این ویژگی برای افراد فضایی امن ایجاد می‌کند.

منبع: خبرنامه

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد