سایت هواداری باشگاه استقلال

درمان خانگی | طب سنتی | پزشکی و سلامت

درمان خانگی | 7 ترفند برای معالجه عفونت کلیه !

درمان خانگی | 7 ترفند برای معالجه عفونت کلیه !

7 ترفند برای معالجه عفونت کلیه را بشناسید.

خبرنگار اصغر اصغری: فهرست زیر کمک‌تان می‌کنند که نشانه های عفونت کلیه را تا حد زیادی بهبود بدهید:

نوشیدن آب زیاد

نوشیدن آب زیاد می‌تواند به دفع باکتری‌‌ها از بدن و رفع سریع عفونت کمک کند. آب همچنین می‌تواند به پاکسازی کل سیستم ادراری کمک کند.

از مصرف الکل و قهوه خودداری کنید

مهم‌ترین نقش کلیه‌‌ها فیلتر کردن مواد مضر و سموم است و الکل و کافئین می‌توانند کار کلیه‌‌ها را بیشتر کنند. این فشار روی کلیه ممکن است روند بهبود عفونت را مختل کند.

همچنین الکل و آنتی بیوتیک‌‌ها نباید با هم مخلوط شوند، بنابراین در طول درمان از الکل دوری کنید.

پروبیوتیک‌‌ها برای درمان خانگی عفونت کلیه دو فایده بزرگ دارند. اولین مورد این است که به کنترل باکتری‌‌های سالم بدن کمک می‌کنند، در حالی که آنتی بیوتیک‌‌ها ممکن است باکتری‌‌های “خوب” و “بد” را با هم از بین ببرند.

ویتامین C مصرف کنید

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت از بافت‌‌های بدن در برابر استرس اکسیداتیو کمک می‌کند، و به این ترتیب می‌تواند به سلامت کلیه‌‌ها کمک کند. می‌توانید مکمل‌‌های ویتامین C مصرف کنید یا غذاهایی بخورید که حاوی این ماده مغذی هستند.

جعفری؛کاهش وزن طبیعی درمان خانگی عفونت کلیه

آب جعفری یک ادرار آور غنی از مواد مغذی است که می‌تواند تعداد دفعات و میزان ادرار را افزایش دهد. این تاثیر آب جعفری می‌تواند به دفع سریع‌تر باکتری‌‌ها در کلیه‌‌ها کمک کند و آنتی بیوتیک‌‌ها را حتی موثرتر کند.

اگر طعم جعفری را به تنهایی دوست ندارید، می‌توانید آن را با میوه‌‌هایی با طعم قوی، مثل تمشک یا زغال اخته، ترکیب کنید.سیب همچنین دارای مواد مغذی است. محتوای اسیدی بالای این میوه می‌تواند به کلیه‌‌ها کمک کند اسیدیته ادرار را حفظ و رشد اضافی باکتری‌‌ها را مهار کنند.

آنها همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند، ویژگی که می‌تواند به بهبود کلیه‌‌ها پس از عفونت کمک کند.

حمام نمک اپسوم بگیرید

هم نمک اپسوم و هم آب گرم می‌توانند درد را کاهش دهند. این تاثیر نمک اپسوم می‌تواند زمانی که منتظر اثرگذاری آنتی بیوتیک‌‌ها هستید، عوارض جانبی ناراحت کننده عفونت کلیه را کمی قابل تحمل‌تر کند.

از مسکن‌‌های بدون آسپرین استفاده کنید

مسکن‌‌های بدون آسپرین می‌توانند به تسکین ناراحتی کمک کنند. ایبوپروفن و استامینوفن  هم می‌توانند در کاهش تب‌‌ ناشی از عفونت موثر باشند.

با این حال، توجه داشته باشید که اگر در نتیجه عفونت کلیه دچار اختلال عملکرد کلیه یا آسیب حاد کلیه هستید، مهم است که از داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن و ناپروکسن اجتناب کنید.

از گرما استفاده کنید

در حالی که منتظر تاثیر آنتی بیوتیک‌‌ها هستید، می‌توانید از گرما درمانی برای کاهش درد استفاده کنید. یک پد حرارتی یا یک بطری آب گرم را روی ناحیه آسیب دیده قرار بدهید و هر بار حدود 20 دقیقه بگذارید بماند.

سرکه سیب برای تیرگی گردن درمان خانگی عفونت کلیه

سرکه سیب یکی از محبوب ترین درمان‌‌های خانگی است، صرف نظر از اینکه چه نوع بیماری را می‌خواهید درمان کنید. قسمتی از این محبوبیت به دلیل خواص ضد باکتریایی آن است و به همین دلیل از آن به عنوان درمان خانگی عفونت کلیه نیز یاد می‌کنند.

منبع: خبرنامه

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد