سایت هواداری باشگاه استقلال

درمان خانگی | طب سنتی | پزشکی و سلامت

درمان خانگی | خواب عمیق شبانه با معجون چای موز+دستور تهیه

درمان خانگی | خواب عمیق شبانه با معجون چای موز+دستور تهیه

در طب سنتی، نوشیدن چای موز برای افرادی که از مشکلات اختلال خواب، افسردگی، اضطراب مزمن، سیستم ایمنی پایین، فشار خون بالا، چاقی، مشکلات التهابی و سایر بیماری های زمینه‌ای رنج می‌برند، بسیار توصیه می‌شود.

خبرنگار اصغر اصغری: سطوح بالای تریپتوفان، سروتونین و دوپامین موجود در چای موز با بهبود کیفیت خواب، درمان بی‌خوابی و احساس آرامش مرتبط است. این مواد شیمیایی با غلظت بالا در خود میوه موز یافت نمی‌شوند، اما پوست آن غنی از این سه مادده است. اگر دم کرده موز و پوست آن را بنوشید، این ماده مغذی را دریافت خواهید کرد.

برای کاهش استرس، قبل از رفتن به رختخواب یک فنجان چای پوست موز بنوشید. بر اساس مطالعات انجام شده برای بهبود خواب می‌توانید دمنوش موز بنوشید. زیرا موز حاوی پتاسیم و تریپتوفان است.

تنظیم فشار خون

چای موز حاوی پتاسیم است که به تقویت سلامت قلب کمک می‌کند. همچنین این نوشیدنی گرم منجر به کاهش فشار خون می‌شود. پتاسیم به عنوان یک گشادکننده عروق، نه تنها به تنظیم تعادل مایعات در بدن کمک می‌کند، بلکه با کاهش تنش در شریان‌ها و رگ‌های خونی باعث کاهش فشار بر سیستم قلبی عروقی نیز می‌شود.

بهبود خلق و خو

دوپامین و سروتونین موجود در چای موز به تنظیم سطح هورمون‌ها و تقویت خلق و خو کمک می‌کنند. افزودن چای موز به رژیم غذایی بهترین درمان طبیعی برای تقویت خلق و خو است.

بهبود تراکم استخوان

انواع مواد معدنی خوب مانند منگنز و منیزیم در چای موز وجود دارد که به بهبود تراکم مواد معدنی در استخوان‌ها کمک می‌کنند. دریافت این ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری از چای موز و سایر غذاها در یک رژیم غذایی متعادل و سالم می‌توانند به کاهش یا جلوگیری از پوکی استخوان با افزایش سن کمک کنند.

بهبود سیستم هاضمه

پتاسیم و منیزیم هر دو برای بهینه سازی عملکرد عضلات صاف در دستگاه گوارش ضروری هستند. این دو ماده می‌توانند به تحریک حرکت پریستالتیک و تنظیم حرکات روده کمک کرده و یبوست، نفخ و گرفتگی عضلات را از بین ببرند. همچنین پتاسیم و منیزیم به جذب مواد مغذی نیز کمک می‌کنند.

بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین C و ویتامین A موجود در موز، می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند. هر دوی این ویتامین‌ها می‌توانند به عنوان آنتی اکسیدان عمل کنند. مثلا ویتامین سی تولید گلبول‌های سفید خون را تحریک می‌کند و ویتامین آ به طور مستقیم با جلوگیری از استرس اکسیداتیو در شبکیه، دژنراسیون ماکولا و ایجاد آب مروارید مرتبط است.

کمک به کاهش وزن

برخلاف تصور رایج، موز می‌تواند به کنترل وزن کمک کند. زیرا موز سرشار از فیبر محلول و نامحلول است. این دو نوع فیبر به کند کردن فرایند هضم، سرکوب اشتها و افزایش متابولیسم کمک می‌کنند. همچنین تریپتوفان، دوپامین و سروتونین موجود در موز به سیری طولانی مدت کمک می‌کنند. اگر موز را به رژیم غذایی کاهش وزن‌تان اضافه کنید، خیلی زود لاغر خواهید شد.

طرز تهیه چای موز

طرز تهیه چای موز خیلی ساده است. تنها چیزی که نیاز دارید، یک موز، آب داغ، یک شیرین کننده مانند عسل و یک طعم دهنده مثل دارچین است.

مواد لازم:

موز 1 عدد

آب 2 لیوان

چوب دارچین 1 عدد

عسل 1 چایخوری عسل

طرز تهیه:

آب و چوب دارچین را در قابلمه‌ای بریزید و بگذارید به جوش بیاید.

سپس انتهای موز را برش دهید و در آب جوش بریزید. در صورت تمایل می‌توانید پوست موز را بگیرید. با این حال فراموش نکنید که پوست موز دارای مواد مغذی زیادی است.

صبر کنید مخلوط موز و دارچین 10 دقیقه بجوشد و بعد از روی حرارت بردارید.

حالا دمنوش موز را از صافی رد کنید و به آن عسل اضافه کنید و بنوشید. این چای برای آرامش قبل خواب بی‌نظیر است.

منبع خبرنامه

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد