سایت هواداری باشگاه استقلال

هواشناسی | آب و هو | برف و یخبندان قطبی

تداوم یخبندان قطبی و بارش شدید برف تا شنبه 14 بهمن! | بوی تعطیلی مدارس شنبه در این استان‌ها

تداوم یخبندان قطبی و بارش شدید برف تا شنبه 14 بهمن! | بوی تعطیلی مدارس شنبه در این استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در برخی نقاط کشور طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ بهمن‌ماه) خبر داد.

خبرنگار اصغر اصغری: صادق ضیاییان ضمن تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور، اظهار کرد: امروز (۱۲ بهمن‌ماه) در نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، برخی نقاط مرکزی کشور و در روز جمعه (۱۳ بهمن‌ماه) علاوه بر این مناطق در شمال شرق و شرق کشور بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت، در استان‌های جنوبی رعد و برق با احتمال تگرگ و در نقاط کوهستانی نیمه شمالی کشور کولاک برف رخ خواهد داد.

وی افزود: سامانه بارشی شنبه (۱۴ بهمن‌ماه) در شرق مازندران، گلستان، خراسان‌های شمالی و رضوی و جنوب سیستان و بلوچستان فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود. از اواخر یکشنبه و روز دوشنبه مجددا در مناطق شمال غرب و غرب کشور بارش خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه جمعه و شنبه در نیمه شرقی، مناطق جنوبی و مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین یادآور شد که از جمعه تا یکشنبه در غالب مناطق کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

ضیائیان تاکید کرد: از بعدازظهر جمعه تا یکشنبه (۱۳ تا ۱۵ بهمن‌ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز مواج هستند.

وی در ادامه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۳ بهمن‌ماه) ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد و بارش برف گاهی مه رقیق و رگبار باران با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۱۴ بهمن‌ماه) نیمه‌ابری و مه رقیق به تدریج وزش باد و کاهش ابر در بعدازظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۱-  و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مراکز استان‌ کشور گزارش شده است.

مدارس همدان در تمامی مقاطع تحصیلی غیرحضوری شد

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد:باتوجه به بارش برف، برودت هوا و لغزندگی سطح معابر، مراکز پیش دبستانی، مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم در سراسر استان، روز شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل و آموزش ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت می گیرد.

فردا فعالیت برخی مدارس استان قم غیر حضوری شد 

مدیریت بحران استان قم: فردا شنبه فعالیت تمامی مدارس شهرستان‌های کهک، جعفرآباد و بخش‌های سلفچگان و خلجستان به علت بارش برف، برودت دما و یخبندان غیر حضوری خواهد بود.

فردا تمام مدارس مشهد مجازی است

آموزش‌وپرورش خراسان رضوی: باتوجه به بارش شدید برف و لغزندگی سطح معابر و جاده‌ها فردا شنبه (۱۴ بهمن ماه) تمام مدارس مشهد در شیفت صبح و عصر به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

 غیرحضوری شدن مدارس فیروزکوه در نوبت صبح فردا 

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران: به علت بارش برف، یخبندان آموزش در همه مقاطع تحصیلی نوبت صبح فیروزکوه در روز شنبه به صورت غیرحضوری و کلاس‌ها در بستر پیام‌سان شاد برگزار خواهد شد.

منبع: ايسنا

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد