سایت هواداری باشگاه استقلال

کارت ملی | صدور کارت ملی | کارت ملی هوشمند

آژیر قرمز جیگری درباره کارت ملی هوشمند | پول دوست‌ها حتما بخوانند!

آژیر قرمز جیگری درباره کارت ملی هوشمند |  پول دوست‌ها حتما بخوانند!

شاید باورتان نشود اما کلاهبرداران با عکس کارت ملی می‌توانند کل سرمایه زندگی شما را نابود کنند. خیلی باید مراقب باشید.

خبرنگار اصغر اصغری: صدور کارت ملی هوشمند به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است و توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت همچنین کاهش مراجعه مستقیم مردم به ادارات دولتی و سهولت و سرعت انجام کار در فضای مجازی از ویژگی‌های کارت ملی هوشمند است.

کارت ملی هوشمند با هدف تسهیل فرایند شناسایی، تصدیق هویت و حفظ امنیت اطلاعات فردی هر شهروند برای ورود به فضای مجازی، مبادله‌ خدمات الکترونیکی و استفاده در مجامع اداری ارائه شده و دارای تراشه‌ الکترونیکی است که اطلاعات هویتی شهروندان از جمله اطلاعات شناسنامه‌ای، عکس، اثر انگشت، کد پستی و کلید انجام امضای دیجیتال را به‌ صورت امن و محافظت ‌شده در حافظه‌ خود ذخیره دارد.

هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به انتقاداتی که درباره‌ عکس‌های روی کارت ملی وجود دارد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در کارت ملی به آن انتقاد وجود دارد نوع عکسبرداری از متقاضیان کارت و هم الصاق آن به کارت‌های ملی است .

وی با بیان اینکه کارت‌های ملی باید دارای کیفیت بیشتری باشد، افزود: از ما در تلاشیم تا بازخوانی مجددی در حوزه کارت‌های ملی داشته باشیم و نسل جدید کارت‌های ملی طراحی می شود تا در آینده بتوانیم این کارت‌ها را با یک کیفیت و شکل جدید ارائه دهیم.

وی با اشاره به اقدامات جدید ثبت احوال در حوزه نرم افزاری،گفت: امروز تلاش کرده ایم تا در حوزه نرم افزاری اقداماتی را اجرا کنیم تا وقتی برای درخواست کارت ملی اقدام می شود، در هنگام عکس برداری و زمان الصاق، به کیفیت عکس‌های مردم توجه شود و با کیفیت بیشتری به کارت‌های ملی الصاق شوند.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد