سایت هواداری باشگاه استقلال

سهام عدالت | سهام عدالت متوفیان | سهام عدالت جاماندگان

مجوز آزادسازی سهام عدالت صادر شد! | وارثان سهام‌ عدالت عجله کنند

مجوز آزادسازی سهام عدالت صادر شد! | وارثان سهام‌ عدالت عجله کنند

در پایان سال فرآیند توزیع سود سهام عدالت را خواهیم داشت، اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت متوفیان حداکثر تا ۱۰ اسفند ماه به پایان برسد، سود سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته به حساب وراث پرداخت خواهد شد.

خبرنگار اصغر اصغری: سعید واشقانی فراهانی رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدمات سازمان بورس به بررسی ابعاد آزادسازی سهام عدالت پرداخت و گفت: در تاریخ ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۰ و با فرمان شورا عالی بورس، تمامی مجامع سرمایه گذاری استانی بسته شد تا مصوبه جدیدی با رویکرد مداخله تعاونی شهرستانی‌ها، یعنی حضور حداکثری مردم، ابلاغ گردد. پس از بررسی تمام جوانب، بالاخره مصوبه جدید شورا عالی بورس در تاریخ نهم آبان ماه سال جاری در خصوص نحوه برگزاری مجامع استانی صادر شد که بر اساس آن، تمام مجامع باید تا ابتدای شهریور ۱۴۰۳ برگزار شده تا مهمترین گام آزادسازی سهام عدالت برداشته شود.

فراهانی در خصوص تجربیات اولین مجمع برگزار شده اینگونه توضیح داد: اطلاع‌رسانی این مجمع و تعاونی‌های شهرستانی وابسته، از طریق روزنامه و صدا و سیما استانی انجام شد. این مجمع با حضور ۵۲.۱ درصد سهامداران برگزار و رای‌گیری آن نیز به صورت الکترونیکی انجام شده و فقط تایید صلاحیت اشخاص حقیقی آن باقی مانده‌؛ ضمن اینکه از این تعداد سهامدار، ۵۱ درصد آن را تعاونی‌های دو شهرستان بجنورد و اسفراین تشکیل داده‌اند.

وی افزود: از آنجایی که طی ابلاغیه شورا عالی بورس، اگر مجامع تعاونی‌ها با حضور ۲۰ درصد از اعضا برگزار شود آن‌ها حق رای کل شهرستان را خواهند داشت.

وارثان سهام عدالت چه مدارکی باید ارائه دهند؟

در خصوص احتمال وقوع فساد در این تعاونی‌ها پرس‌وجو کرد که فراهانی پاسخ داد: معمولا تعاونی شهرستانی به صورت بلوک‌بندی انجام می‌شود.

فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث که محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص آن به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: تمامی فرآیند اجرای این اقدام رایگان بوده و لازم نیست وراث هیچ‌گونه مبلغی را پرداخت کنند.

پیش از این هم مهدی حاجی‌وند در خصوص رایگان بودن فرآیند انتقال سهام عدالت به وراث به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: باید بر این نکته تاکید کرد که وراثی که از طریق بازار سرمایه (شعب کارگزاری‌ها و شعب بانک‌های منتخب) اقدام به انحصار وراثت سهام عدالت کنند فرآیند برای آن‌ها رایگان خواهد بود.

به تازگی هم معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مطرح کرده است: در پایان سال فرآیند توزیع سود سهام عدالت را خواهیم داشت، اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت متوفیان حداکثر تا ۱۰ اسفند ماه به پایان برسد، سود سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته به حساب وراث پرداخت خواهد شد.

بر همین اساس هم مهدی حاجی‌وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تا ۱۰ اسفندماه هر کسی که مراجعه کند و اقدامات مربوط به کار انتقال سهام عدالت متوفی خود را انجام دهد سود امسال و سالیان گذشته را با واریز سود سهام عدالت دریافت خواهد کرد. اگر هم فردی بعد از ۱۰ اسفند مراجعه و اقدامات را انجام دهد سود آن محفوظ خواهد ماند، اما آن را در در زمستان سال آینده دریافت خواهد کرد.

او افزود: نکته مهم دیگر این که برای دریافت سود هیچ لینک و پیامکی برای افراد ارسال نخواهد شد و افراد هم باید در این زمینه هوشیار باشند.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد