سایت هواداری باشگاه استقلال

کارت ملی | صدور کارت ملی | کارت ملی هوشمند

با کارت ملی سود دلاری و ریالی کسب کنید! | 2 تکنیک طلایی بیزینس با کارت ملی را اینجا بخوانید

با کارت ملی سود دلاری و ریالی کسب کنید! | 2 تکنیک طلایی بیزینس با کارت ملی را اینجا بخوانید

در بازار تخصیص سهمیه هایی از لاستیک دولتی گرفته تا خرید ارز و خودرو براساس کارت ملی انجام می شود.

خبرنگار اصغر اصغری: تکنیک های درآمدزایی بر پایه افزایش اطلاع از نحوه استفاده از خدمات و امتیازهایی است که هر شهروندی می تواند از آنها استفاده کند و برای خود حاشیه سود به دست آورد.

توزیع لاستیک دولتی با کارت ملی

افزایش قیمت لاستیک خودرو در سال‌های اخیر باعث شده که تقاضای صاحبان خودرو‌ها برای خرید لاستیک دولتی بالاتر برود. لاستیک دولتی با قیمتی مناسبت‌تر نسبت به لاستیک آزاد به دست مشتریان می‌رسد، هر چند مراحل خرید لاستیک دولتی باعث شده که برخی همچنان خرید لاستیک در بازار آزاد را ترجیح دهند.

به تازگی شرایط خرید لاستیک‌های دولتی اعلام شده که بر این اساس ثبت سند خرده‌فروشی به یک کد ملی، شماره شاسی و شماره موتور برای تایر رینگ ۱۳ و ۱۴، محدود به چهار حلقه به مدت یک سال شد. این شرایط به تازگی توسط سامانه جامع تجارت و دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است.

بنا بر اطلاعیه دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۴ حلقه لاستیک دولتی به هر کد ملی در یک سال اختصاص داده می‌شود. در واقع خرید لاستیک دولتی هم از طریق کد ملی و هم از طریق شماره شاسی و شماره موتور خودرو محدود شده است، به این معنا که اگر فردی صاحب خودرو نباشد نمی‌تواند لاستیک دولتی خریداری کند و از طرفی اگر فردی صاحب دو خودرو باشد، تنها مجاز به خرید ۴ لاستیک دولتی در یک سال است و نمی‌تواند برای ۸ چرخ دو خودرویش لاستیک دولتی بخرد.

در سال‌های پیشین لاستیک دولتی به شماره شاسی و شماره موتورو خودرو‌ها اختصاص داده می‌شد و سهمیه‌ها بدین صورت بود که به هر خودرو در نمایندگی‌های مستقیم شرکت‌های تایرساز با ارائه کارت ماشین به نام فرد متقاضی، در سال دو حلقه تایر اختصاص داده می‌شد و برای سیستم‌های آنلاین نیز ارائه چهار حلقه امکان‌پذیر بود.

سامانه جامع تجارت ۲۱ بهمن ماه امسال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با هماهنگی صورت گرفته با فراجا برای استعلام اطلاعات خودرو، از تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ در زمان ثبت اسناد فروش به مصرف‌کننده تایر سواری، شماره برگ سبز خودرو و ۵ رقم انتهای شماره شاسی به صورت الزامی دریافت می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همچنین کد ملی و شماره تلفن همراه تحت مالکیت کاربر نیز مانند قبل دریافت می‌شود، لذا اسناد قبلی با شماره شاسی و موتور تا این تاریخ در سامانه ثبت شود و پس از این تاریخ امکان ثبت با مقادیر قبلی نخواهد بود؛ بنابراین طبق شرایط جدید، صاحبان خودرو‌ها با ارائه کد ملی و شماره شاسی و شماره موتور خودروی خود می‌توانند در هر سال ۴ حلقه لاستیک دولتی خریداری کنند. متقاضیان برای خرید لاستیک دولتی می‌توانند به دو صورت آنلاین (از طریق وبسایت رسمی تولیدکنندگان تایر) و حضوری (نمایندگی‌های فروش لاستیک در سراسر کشور) اقدام نمایند.

جزئیات دریافت سهمیه ارز با کارت ملی

بانک مرکزی که پیش از این در روز دوشنبه 14 فروردین از تخصیص ارز به صورت واریز به حساب ارزی متقاضیان خبر داده بود، جزئیات نحوه دریافت دلار از طریق واریز به حساب ارزی بانکی را اعلام کرد. طبق اعلام بانک مرکزی، متقاضیان دریافت ۲۰۰۰ یورو یا دلار، ابتدا ملزم به افتتاح حساب ارزی برای دریافت این ارز هستند.

بر این اساس؛

۱. کلیه بانک‌ها مکلفند جهت فروش و پرداخت ارز بابت سرفصل تأمین نیاز‌های ضروری (کد ۵۶) به صورت اسکناس، بنا به درخواست متقاضی نسبت به افتتاح حساب سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزی بدون اخذ موجودی اولیه با رعایت مقررات مربوط اقدام نمایند.

تبصره: افتتاح حساب به درخواست وکیل متقاضی مجاز نمی‌باشد.

۲. پرداخت به صورت اسکناس از محل حساب ارزی موضوع این دستورالعمل صرفاً به صاحب حساب (اصیل) امکان‌پذیر است.

۳. حساب‌های مذکور صرفاً به ارز‌های دلار/ یورو و با منشاء اسکناس و جهت استفاده برای واریز اسکناس موضوع سرفصل تأمین نیاز‌های ضروری (کد ۵۶) خواهد بود.

۴. برداشت اسکناس از حساب مذکور، صرفاً پس از گذشت ۵ روز کاری پس از زمان واریز به حساب ارزی متقاضی (T+۵) امکان‌پذیر است. بانک‌ها مکلفند پس از دوره مذکور، نسبت به پرداخت اسکناس موضوع حساب‌های این دستورالعمل در هر زمان حسب درخواست مشتری اقدام نمایند.

۵. کارمزد برداشت از حساب به صورت اسکناس معادل ۵ درصد معادل ریالی مقدار برداشت است. نرخ تسعیر برابر با نرخ فروش اسکناس دلار/ یورو سامانه معاملات الکترونیکی ارز به اضافه یک درصد در روز برداشت خواهد بود.

۶. دریافت هرگونه کارمزد از مشتری برای ارائه خدمات موضوع این دستورالعمل به جز موارد تعیین شده در دستورالعمل، ممنوع است.

۷. حساب ارزی موضوع این دستورالعمل، باید حداقل به مدت ۶ ماه مفتوح بماند.

تبصره: حداقل موجودی لازم برای استمرار حساب ارزی موضوع این دستورالعمل ۱۰۰ دلار/یورو خواهد بود.

منبع: جایگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد