سایت هواداری باشگاه استقلال

تعطیلی مدارس تهران | تعطیلی ادارات تهران | تعطیلی دانشگاه ها تهران

فوری// مدارس تعطیل شد!؟ | وضعیت برگزاری امتحانات نهایی

فوری// مدارس تعطیل شد!؟ | وضعیت برگزاری امتحانات نهایی

محسن زارعی معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش‌ اعلام کرد: امروز تمامی آزمون‌های مدارس برگزار خواهد شد.

خبرنگار اصغر اصغری: حسین محمدزاده اظهار کرد: با توجه به اعلام هواشناسی و احتمال بارندگی شدید و سیلابی شدن، معابر و خیابان‌ها تمامی مدارس نواحی هفتگانه مشهد، منطقه تبادکان، احمدآباد و رضویه در شیفت عصر در روز شنبه ۲۹ اردیبهشت تعطیل بوده و آموزش‌ها به صورت غیرحضوری است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی شامگاه جمعه، با توجه به شرایط نامساعد جوی در مشهد اظهار کرد: برای آرامش خاطر مردم و کاهش تردد در سطح مشهد، تمامی مدارس نواحی هفتگانه مشهد، منطقه تبادکان، احمد آباد و رضویه در شیفت عصر، شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی از دانش آموزان و خانواده‌ها خواست به هشدارهای هواشناسی توجه جدی داشته باشند و از تردد غیرضروری درون شهری و برون شهری خودداری نموده و در مسیر و حریم رودخانه‌ها و در ارتفاعات قرار نگیرند.

تغییر زمان برگزاری آزمون امتحان نهایی

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای از تغییر زمان اجرای آزمون روز اول پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم خبرداد. در این اطلاعیه آمده‌ است: « آموزش و پرورش همواره در پی ارتقاء نظام آموزشی کشور است. در همین راستا اجرای مصوبه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی دانش آموزان را همسو با تقویت کیفیت آموزش و بازگرداندن مرجعیت به کتاب درسی،معلم و مدرسه و ایجاد شرایط نسبتا برابر برای راهیابی دانش آموزان مستعد به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور می‌داند.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است:‌ « برای تحقق این امر و اجرای مطلوب امتحانات نهایی، از ابتدای سال جاری برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت اما فرآیند دریافت کارت ورود به جلسه در سامانه با مشکل روبه‌رو شد. ضمن پوزش از یکایک دانش آموزان و اولیاء گرامی آنها و در پاسخ به درخواست مدیران اجرایی حوزه‌های امتحانیِ در سراسر کشور، با هدف تمرکز و ایجاد آرامش و جلوگیری از تضییع حقوق دانش آموزان عزیز، زمان آزمون اول پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت به شرح زیر تغییر می‌کند.»

وزارت آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر اینکه « زمان و ساعت همه امتحانات دیگر، مطابقِ تقویم اعلامیِ قبلی خواهد بود،» برای تمامی دانش آموزان آرزوی موفقیت کرده است.

زمان برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت به تاخیر افتاد.

امتحانات دانش‌آموزان به ۲۷، ۲۹ و ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ موکول شد.

اخلال در سامانه آموزش و پرورش باعث شد تا برخی دانش‌آموزان نتوانند کارت امتحانات نهایی را دریافت کنند.

تسنیم در این باره نوشت: در روزهای اخیر مشکلات سامانه آموزش و پرورش منجر به عدم دریافت کارت امتحانات نهایی از سوی برخی دانش‌آموزان و داوطلبان ترمیم نمرات شد که در نهایت امتحانات نهایی در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغو شد.

دانشگاه‌های کشور تعطیل شد؟

سخنگوی وزارت علوم اعلام کرد: با توجه به تاکید دیشب مقام معظم رهبری و تا اعلام نوع تعطیلی و عزای عمومی از طرف دولت، کلاس ها و کارها طبق روال استمرار داشته باشد.

مهر در خبری نوشت: دکتر علی شمسی‌پور سخنگوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در پیامی خطاب به روسای دانشگاهها اعلام کرد: «فعالیت های دانشگاه (اعم از آموزشی و پژوهشی) برقرار باشد، اهتمام اساتید بزرگوار در تشکیل کلاس‌ها مورد انتظار است.

با توجه به تاکید دیشب مقام معظم رهبری و تا اعلام نوع تعطیلی و عزای عمومی از طرف دولت، کلاس ها و کارها طبق روال استمرار داشته باشد.»

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد