سایت هواداری باشگاه استقلال

یارانه | یارانه کالابرگی | یارانه حمایتی| یارانه نقدی | یارانه تشویقی

پرداخت یارانه نقدی جدید قطعی شد! | جاماندگان یارانه نقدی حتما بخوانند

پرداخت یارانه نقدی جدید قطعی شد! | جاماندگان یارانه نقدی حتما بخوانند

قانون بودجه ۱۴۰۳ کل کشور اعلام شده است و مطابق این قانون، سازمان هدفمندی یارانه ها ملزم به تجدید نظر در برخی موارد شده است.

خبرنگار اصغر اصغری: طبق قوانین اعلام شده، این سازمان لازم است با همکاری وزارت تعاون، درمورد افرادی که یارانه دریافت نمی‌کنند اقدام نماید.

قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کشور، سازمان هدفمندی یارانه ها مکلف شده است یارانه افرادی را که غیرمشمول حمایت دولت هستند، به موجب آیین نامه ای که ظرف یک ماه از لازم الاجرا شدن این قانون از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان برنامه و بودجه نوشته و به تصویب هیات وزیران رسیده است، حذف کند.

سرنوشت یارانه 220 هزار تومانی

یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی در شرایطی به طور کامل قابل استفاده است که افراد از تخفیف هر ۱۱ قلم مشمول (ماکارونی، پنیر، مرغ، گوشت، روغن، شکر، شیر و..) استفاده کنند. یعنی دیگر مثل گذشته نیست که فقط از کل یارانه مثلا یک میلیون تومانی دریافتی توسط یک خانوار دو نفره، همه‌ی یارانه حبوبات خرید شده و از یارانه تشویقی هم بهره ببرند. بلکه ۲۲۰ هزار تومان طرح فجرانه مربوط به تخفیف و مابه التفاوت قیمتی کلیه یازده قلم کالای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی است. یعنی اگر فردی هر یازده قلم کالا را بخرد، ۲۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی‌اش به واسطه مابه‌التفاوت قیمتی پرداخت می‌شود.

گفتنی است؛ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه کالابرگ» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) فعلا تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.

فرمول جدید یارانه

بنا به اعلام دولت، استقبال از یارانه تشویقی عاملی شد که دولت تصمیم بگیرد که این طرح را ادامه دهد و اجرای آن را به سه ماه محدود نکند. به این ترتیب در کنار یارانه 300 یا 400 هزار تومانی هر فرد می تواند یارانه 220 هزار تومانی را نیز استفاده کند که جمع آن حدود 520 یا 620 هزار تومان می شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد