سایت هواداری باشگاه استقلال

گواهینامه رانندگی | گواهینامه رانندگی جدید | گواهینامه رانندگی سریع

گواهینامه رانندگی رنگارنگ شد؛ از طلایی تا قرمز | اجرای آیین نامه جدید تشویقی-تنبیهی

گواهینامه رانندگی رنگارنگ شد؛ از طلایی تا قرمز | اجرای آیین نامه جدید تشویقی-تنبیهی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه پلیس آمادگی دارد تا رنگبندی گواهینامه‌ رانندگی را اجرا کند، گفت: در نظر داریم تا پایان سال این طرح را اجرایی کنیم اما چون قرار است از رنگبندی گواهینامه‌ها برای تشویق و یا تنبیه رانندگان استفاده شود منتظر نظر دولت و مجلس هستیم.

خبرنگار اصغر اصغری: هزینه گواهینامه رانندگی در هر سال به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل بهتر است که بعد از 18 سالگی در اولین فرصت برای گرفتن آن اقدام کنید؛ چون با گذشت هر سال و مشاهده قیمت‌های جدید حسرت خواهید خورد.

گواهینامه رانندگی خودرو در ایران به ۳ نوع گواهینامه پایه یک (مخصوص کامیون و خودروهای سنگین)، پایه دو (مخصوص خودروهای تا ۲۶ نفر سرنشین و ۶ تن وزن) و پایه سه (مخصوص خودروهای سواری) تقسیم می‌شود که شرایط و هزینه دریافت هر کدام با دیگری تفاوت دارد. همچنین شرایط و هزینه گواهینامه موتور هم با این گواهینامه‌ها متفاوت است.

اگر قصد گرفتن هر کدام از گواهینامه‌های بالا را دارید و می‌خواهید بدانید هزینه گواهینامه ۱۴۰۲ چقدر شده است، این مقاله را تا انتها بخوانید.

هزینه گواهینامه رانندگی شامل چه مواردی می‌شود؟

هزینه گواهینامه رانندگی شامل موارد متعددی می‌شود که در سال‌های اخیر تورم روی آن‌ها هم تأثیر گذاشته است و به همین دلیل است که افزایش هزینه ثبت نام گواهینامه رانندگی ۱۴۰۲ غیرمنتظره به نظر می‌رسد. در ادامه با مواردی که در فهرست هزینه گواهینامه پایه سه، دو و یک قرار می‌گیرند آشنا می‌شوید:

کلاس‌های تئوری

کلاس‌های عملی

هزینه تمبر واریزی به حساب‌های نیروی انتظامی و شهرداری

هزینه چشم‌پزشکی و آزمایش تعیین گروه خونی

منبع: طلا

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار روز سایر رسانه ها