سایت هواداری باشگاه استقلال

تعطیلی شنبه | تعطیلی پنجشنبه | تعطیلی جمعه و شنبه

تعطیلی پنجشنبه منتفی شد! | طرح جایگزین روی میز دولت

تعطیلی پنجشنبه منتفی شد! | طرح جایگزین روی میز دولت

رئیس سازمان اداری و استخدامی خبر تازه و مهمی درخصوص تصویب تعطیلی شنبه ها داد.

خبرنگار اصغر اصغری: از ماه ها قبل خبرهایی درباره افزایش تعطیلات پایان هفته در فضای مجازی منتشر شده بود. حال اینکه تعطیلی شنبه ها باشد یا پنجشنبه ها، هنوز مشخص نیست. امروز خبر جدیدی درباره احتمال تعطیلی شنبه ها از سوی اعلام شده است که جزئیات تعطیلی شنبه ها را در ادامه با هم می خوانیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: جمعه‌ها طبق قانون اساسی تعطیل است ولی اینکه شنبه‌ها یا پنج‌شنبه‌ها تعطیل باشد در اختیار هیئت وزیران است.خبرنگار اصغر اصغری: میثم لطیفی صبح امروز -چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲- در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه در کنار جمعه‌ها اظهار کرد: در تهران قانون این اجازه را داده که پنج روز کاری داشته باشیم اما درقانون خدمات کشوری آمده که کارکنان دولت در شهرستان‌ها باید ۶ روز کاری به سر کاربروند.

وی همچنین بیان کرد: در قانون چیزی در مورد روز تعطیل نیامده است. جمعه طبق قانون اساسی تعطیل است ولی اینکه شنبه یا پنج‌شنبه تعطیل باشد در اختیار هیئت وزیران است اما اگر در مجلس تصمیمی بگیرند و قانونی بگذارند ما مکلف هستیم که تبعیت کنیم.

تعطیلی شنبه ها به‌جای پنج‌شنبه

انجمن اقتصاد ایران ضمن حمایت از مطالبه اتاق‌های بازرگانی و فعالان بخش خصوصی برای تعطیلی شنبه‌ها به جای پنج‌شنبه‌ها، به حداکثر رساندن روزهای کاری هفته بین کشور ایران و کشورهای دنیا را فراهم‌سازی محیط، پیش‌نیاز و لازمه توسعه و مراودات بین‌المللی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، بانکی، انرژی، گردشگری، علمی، تسهیل تجارت و روابط گمرکی و ارزآوری می‌داند.

این امر باعث کاهش هزینه‌های مبادله و زیان اقتصادی تعطیلات، مبادله‌پذیر کردن بیشتر خدمات، کاهش انزوا، افزایش بهره‌وری و فراهم‌سازی زمینه‌های پیشرفت به واسطه ارتباط موثرتر در آینده پیش‌رو با دنیا است؛ با تبعیت از آموزه‌های دانش اقتصاد تاکید می‌شود افزایش روزهای کاری مشترک با دنیا اثرات سرریز مثبت متعدد از جمله هماهنگی زمانی ارتباطات اقشار جامعه همچون صنعتگران، سرمایه‌گذاران، صادرکنندگان، واردکنندگان و کلیه بازیگران بخش خصوصی و بنگاه‌ها، دانشگاهیان، نیروی‌کار، دستگاه‌های دولتی و در رأس آن دیپلماسی خارجی، بانک‌ها و همچنین همراهی بیشتر با تغییر و تحول اقتصادی دنیا و عقب‌نماندن، دسترسی بیشتر به بازارهای جهانی، بین‌المللی شدن بازارها از جمله بازار سرمایه و بورس را به همراه دارد.

این انجمن از مجلس و سایر نهاد‌های تصمیم‌گیر درخواست کرد با تعطیلی شنبه‌ها، روزهای کاری مشترک با دنیا به جای سه روز به چهار روز در هفته افزایش یابد؛ گرچه حالت بهینه ۵روز مشترک کاری است، اما با توجه به ملاحظات مذهبی به حداقل ۴ روز مشترک باید اکتفا کرد تا زمینه پیشرفت کشور را فراهم آورد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی با کاهش ساعت کار اداری از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت در هفته و تعطیلی روز شنبه موافقت شد.

تعطیلی پنجشنبه‌ها از کی اجرا میشود؟ آیا شنبه ها تعطیل میشود؟ اینها سوالات رایجی است که به دلیل انتشار اخبار جدید پرسیده می شود. گاه گفته می شود پنج شنبه ها تعطیل می شود و گاه از تعطیلی شنبه ها می گویند. بالاخره جریان تعطیلات آخر هفته چیست؟ آخرین خبر از تعطیلی شنبه‌ها به کجا رسید؟

حسین گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری (تغییر ساعت کاری و تعطیلی پنجشنبه)، گفت: رسیدگی به لایحه مذکور در دستورکار اعضای کمیسیون اجتماعی در جلسه اخیر قرار داشت که اعضا با اکثریت آرا با کلیات این لایحه موافقت کردند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد