سایت هواداری باشگاه استقلال

لاستیک | لاستیک دولتی | لاستیک دولتی رایگان | لاستیک دولتی مجانی

فوری// قیمت لاستیک دولتی از شنبه 20 درصد افزایش یافت | سامانه tire.iraninanasnaf.ir برای ثبتنام متقاضیان باز شد

فوری// قیمت لاستیک دولتی از شنبه 20 درصد افزایش یافت | سامانه tire.iraninanasnaf.ir برای ثبتنام متقاضیان باز شد

افزایش نظارت و شفافیت توزیع و فروش لاستیک سواری از طریق این پلتفرم‌ها و با کمک اصناف و مردم، از جمله اهداف این طرح است. همچنین نظارت می‌شود که تایر با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار به فروش برسد.

خبرنگار اصغر اصغری: فروش لاستیک سواری به قیمت مصوب از طریق پلتفرم‌ها انجام می‌شود. متقاضیان تایر از طریق پلتفرم‌های معرفی شده در وبسایت tire.iraninanasnaf.ir می‌توانند فروشگاه‌هایی که تایر با قیمت مصوب می‌فروشند را شناسایی کنند. فروشگاه‌های خرده‌فروشی تایر نیز به میزان ثبت فروش خود در پلتفرم‌های مذکور، لاستیک دریافت خواهند کرد.

افزایش نظارت و شفافیت توزیع و فروش لاستیک سواری از طریق این پلتفرم‌ها و با کمک اصناف و مردم، از جمله اهداف این طرح است. همچنین نظارت می‌شود که تایر با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار به فروش برسد. در ساز و کار جدید، جایگاه و کارکرد عوامل پخش واحدهای صنفی، مطابق گذشته حفظ می‌شود و صرفا برای افزایش شفافیت در بازار، فرآیند فروش این عوامل در پلتفرم‌های معرفی شده ثبت می‌شود.

افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک دولتی

آقای مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنعت تایر، ضمن اشاره به افزایش 20 درصدی قیمت تایر رادیال از تاریخ 13 اسفندماه، می‌گوید این افزایش قیمت، به شرطی انجام شده که تایرسازان، بخشی از تولیدات‌شان را در پلتفرم‌های فروش اینترنتی تایر، عرضه کنند. انتظار می‌رود با این افزایش قیمت، حدود 70 تا 80 درصد از قیمت بازاری تایرها کاسته شود.

اکنون به طور متوسط، اختلاف قیمت 80 تا 120 درصدی بین نرخ‌های کارخانه‌ای و نرخ بازاری انواع تایر وجود دارد به طوری که یک جفت تایر پرایدی که در کارخانه یک میلیون و 400 هزار تومان قیمت دارد، در بازار تا سه میلیون تومان نیز خرید و فروش می‌شود. سخنگوی انجمن صنعت تایر، همچنین از افزایش 15 درصدی قیمت تایر موتور و دوچرخه با هماهنگی ستاد تنظیم بازار خبر داد.

شروع ثبت نام اینترنتی لاستیک دولتی

ثبت نام اینترنتی لاستیک دولتی ایران تایر و لاستیک دولتی کویر تایر، آغاز شده و بزودی از طریق شرکت بارز نیز شروع می‌شود. فروش اینترنتی تایر دولتی، با قیمت مصوب بوده و تایرها مستقیما به دست مصرف‌کننده‌ نهایی می‌رسد. ضمن اینکه متقاضیان می‌توانند لاستیک دولتی را با قیمتی کمتر از قیمت نمایندگی‌ یا قیمت بازار، خریداری کنند.

برخی از قوانین مهم در شرایط خرید لاستیک دولتی کویر تایر عبارتند از:

مشتریان باید در سامانه کویر تایر ثبت نام کنند.

بارگذاری مدارک موردنیاز شامل اسکن رنگی روی کارت ملی و کارت خودرو (رو و پشت) الزامی است.

با هر کدملی و پلاک خودرو، امکان خرید «یک جفت تایر در هر شش ماه» وجود دارد.

مشخصات خودرو ثبت‌نام شده بایستی با مشخصات مندرج در کارت خودرو تطابق داشته باشد. در غیراینصورت سفارش خرید تایر دولتی، لغو خواهد شد.

مبلغ نهایی قابل پرداخت شامل قیمت مصوب تایر، هزینه حمل (به ازای هر حلقه تایر 50 هزار تومان) و مالیات بر ارزش افزوده (9 درصد) است.

کلیه سفارش‌ها ظرف مدت چهار الی هشت روز کاری (از زمان تکمیل فرآیند خرید)، توسط اداره پست تحویل خریدار (با ارائه اصل کارت ملی) می‌گردد.

محصولات کویرتایر دارای چهار سال گارانتی است.

همچنین در شرایط خرید لاستیک دولتی ایران تایر نیز چنین امده است:

با هر کدملی و پلاک خودرو، امکان خرید «یک جفت تایر در هر سال» فراهم است.

پس از ثبت درخواست در سامانه نوبت دهی اینترنتی و تعیین زمان مراجعه، مشتری می‌تواند به آدرس فروشگاه عرضه مستقیم شرکت مراجعه و با ارائه مدارک درخواستی تایر خود را تحویل گیرد.

در فروشگاه عرضه مستقیم، پذیرش پول نقد مجاز نیست و پردخت وجه صرفا از طریق کارت بانکی مشتری مقدور است.

کلیه تایرهای رادیال سیمی سواری عرضه شده، دارای چهار سال گارانتی هستند.

کلیه تایرهای نخی وانتی و باری، دارای سه سال گارانتی هستند.

افزایش 10 درصدی نرخ تایرهای بایاس

براساس ابلاغیه ارائه شده از صورت جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر، تصمیم گرفته شد که نرخ تایرهای بایاس به میزان 10 درصد افزایش یابند. این صورت جلسه به شرح زیر است:

«عطف به جلسه مورخ ١۴۰١/١١/١۰ تولیدکنندگان تایرهای بایاس، مقرر شد قیمت تایرهای بایاس (تایرهای وانتی، باری اتوبوسی، کشاورزی و راهسازی) به میزان ١۰ درصد از تاریخ ١٢ بهمن ماه ١۴۰۱ افزایش پیدا کند.»

اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر نیز اخیراً ضمن گلایه از قیمت‌گذاری دستوری که دامن‌گیر صنعت تایر نیز شده است، این شیوه قیمت‌گذاری را مهم‌ترین چالش این صنعت می‌دانند و خواستار خروج قیمت‌گذاری از شیوه دستوری و واگذاری تعیین‌ قیمت بر عهده تولیدکننده یا عرضه تایرهای تولیدی در بورس کالا شدند. فعالان این صنعت معتقدند که عرضه در بورس کالا، قیمت‌ها را کاهش می‌دهد و التهاب بازار را کم می‌کند.

توزیع لاستیک دولتی در سامانه کالا

داریوش باقر جوان، مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری، می‌گوید در حال حاضر توزیع لاستیک از طریق صدور حواله و صرفا در سامانه اینترنتی کالا (متعلق به مجموعه وزارت صمت) و بر اساس پیمایش ناوگان، که توسط سازمان راهداری در اختیار وزارت صمت قرار گرفته، انجام می‌شود.

آقای باقرجوان، درباره گلایه برخی رانندگان درباره توزیع نامناسب جغرافیایی حواله لاستیک تصریح کرد: به دلیل محدودیتی که در حوزه‌های توزیع لاستیک تشویقی اربعین وجود داشت، مشکلاتی به وجود آمد که هم اکنون با وجود سیستم کلی توزیع لاستیک این مشکل نیز برطرف شده است. ممکن است یک برند خاص به دلیل محدودیت در تعداد بارگذاری در سامانه و تقاضای زیاد برای آن سهمیه کاربر مجبور باشد از سایر حوزه‌ها نیاز خود را تأمین کند.

وی با تاکید بر اینکه سعی بر این است که حتی الامکان نیاز ناوگان از تولیدات داخل تأمین شود، بیان کرد: در سال‌های اخیر تلاش بسیاری برای تأمین نیاز از طریق تولیدات داخل و عدم وابستگی به واردات صورت گرفته که موفق نیز بوده و سهم لاستیک‌های وارداتی در سبد مصرفی ناوگان کمتر شده است.

منبع: جایگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد