سایت هواداری باشگاه استقلال

سلامت | سلامت و پزشکی | سلامت جنسی | سلامت جسمی

سلامت و پزشکی | زن حامله این خوراکی‌ها را بخوره یعنی مرگ !

سلامت و پزشکی | زن حامله این خوراکی‌ها را بخوره یعنی مرگ !

زنان باردار همچنین باید متوجه خوراکی هایی که باعث سقط جنین می شوند نیز باشند. ما در این نوشتار به معرفی 20 ماده غذایی که می‌توانند باعث سقط جنین در سه ماه اول یا دوم شوند، پرداخته ایم.

خبرنگار اصغر اصغری:در این جا لیستی از غذاهایی که باعث سقط جنین می‌شوند آورده شده است:

جگر

اگرچه جگر گوسفند یا گاو یک ماده غذایی مغذی در نظر گرفته می‌شود، اما خوردن آن توسط زنان باردار خطرناک است. خوردن روزانه جگر در بارداری باعث تجمع رتینول می‌شود و سقط جنین را در پی دارد. با این حال محدود خوردن آن ضرری ندارد.

آلوئه ورا

این که “آیا آلوئه ورا می‌تواند باعث سقط جنین شود؟” سوالی است که بارها از سوی زنان باردار پرسیده می‌شود و در پاسخ باید بگوییم متاسفانه بله! به همین دلیل زنان باردار باید از مصرف آب آلوئه ورا پرهیز کنند، زیرا آلوئه ورا حاوی یک ملین به نام آنتراکینون است که باعث انقباض رحم و خونریزی آن می‌شود و وقتی آب آلوئه ورا می‌نوشید، زندگی جنین‌تان را به خطر می‌اندازید.

آناناس

مصرف آب آناناس یا میوه تازه آن در سه ماهه اول بارداری باعث مرده زایی می‌شود. دلیل آن نیز بروملین موجود در آناناس است که منجر به انقباض رحم شده و سقط جنین را در پی دارد.

کافئین

مصرف کافئین در مقادیر متوسط در دوران بارداری هیچ ضرر برای جنین ندارد. با این حال مطالعات نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد کافئین توسط زنان باردار خطر سقط جنین را افزایش دهد یا ممکن است منجر به به دنیا آمدن یک نوزاد کم وزن شود.

ماهی  

زنان باردار باید در سه ماهه اول کمتر ماهی بخورند یا به کل از خوردن آن صرف نظر کنند، زیرا برخی از انواع ماهی‌ها مانند تن و خال مخالی حاوی مقادیر بالایی جیوه هستند. جیوه نیز ماده‌ای است که بر مغز جنین در حال رشد و کل سیستم عصبی او تاثیر منفی دارد و در صورت مصرف آن از سوی مادر ممکن است کودک با اختلالات عصبی به دنیا بیاید.

ماهی خام یا نیم پز

اگر شما هم از طرفداران پر و پا قرص سوشی هستید و اکنون منتظر به دنیا آمدن فرزندتان هستید، پس باید تا به دنیا آمدنش از خوردن سوشی صرف نظر کنید. زیرا سوشی، صدف ها یا هر نوع غذای حاوی ماهی خام یا نیم پز باعث بروز عفونت های متعددی مانند عفونت های باکتریایی، انگلی یا ویروسی می‌شوند که بر اساس مطالعات انجام شده، در صورت مصرف این خوراکی ها احتمال این که خانم‌های باردار به عفونت لیستریا مبتلا شده و از طریق جفت به جنین‌شان منتقل شوند زیاد است، که در نهایت همین باکتری‌ها باعث سقط جنین می‌شوند.

گوشت فرآوری شده یا خام

گوشت خام یا فرآوری شده حاوی باکتری‌هایی مانند سالمونلا، E.coli و لیستریا است. همه این باکتری‌ها برای جنین خطرناک هستند. حتی اگر باعث مرده زایی نشوند، می‌توانند باعث ابتلای کودک به اختلال عصبی جدی، صرع و کوری مادرزادی شوند.

تخم مرغ خام حاوی باکتری سالمونلا است که باعث عفونت‌های شدید و مضر می شود. علائم ابتلا به این باکتری شامل گرفتگی معده، اسهال، استفراغ، تب و حالت تهوع می‌شود. بنابراین، از خوردن غذاهای حاوی تخم مرغ خام که می‌توانند باعث سقط جنین شوند، خودداری کنید. این خوراکی ها می‌توانند شامل سس مایونز خانگی، آیسینگ کیک خانگی، تخم‌مرغ عسلی آب‌پز شوند.

مصرف جوانه خام

جوانه‌های خام مانند جوانه ماش، تربچه و شبدر اغلب آلوده به باکتری سالمونلا هستند. دانه‌های این سبزیجات برای رشد به محیط مرطوبی نیاز دارند که برای رشد باکتری سالمونلا که از قضا باعث آسیب به جنین می‌شوند، ایده آل است. بنابراین اگر جوانه خام مصرف کنید، امکان این که کودکتان را از دست بدهید خیلی زیاد است.

محصولات لبنی غیر پاستوریزه

این نوع لبنیات حاوی باکتری‌های مضر مانند سالمونلا، لیستریا و غیره هستند. در بسیاری از شرایط، مصرف این محصولات لبنی باعث به خطر انداختن زندگی جنین مانند بروز اختلالات عصبی و حتی سقط می‌شود.

الکل

الکل یکی از مواردی است که در اوایل بارداری باید از آن اجتناب کرد. مصرف الکل در دوران بارداری باعث ایجاد ناهنجاری های صورت، ناتوانی ذهنی و نقص قلبی می‌شود و حتی ممکن است باعث سقط جنین یا مرده زایی شود.

خرچنگ

یکی دیگر از خوراکی هایی که باعث سقط جنین می‌شوند، خرچنگ است. هرچند گوشت خرچنگ مملو از مواد مغذی حیاتی برای بدن است، اما باید از مصرف مقادیر زیاد خرچنگ در مراحل اولیه بارداری اجتناب کرد، زیرا خوردن آن باعث کوچک شدن رحم، خونریزی داخلی و حتی مرده زایی می‌شود. علاوه بر این، سطح کلسترول آن بر سلامت کلی بدن زن باردار تأثیر می‌گذارد.

بسیاری از کارشناسان مصرف گیاهان دارویی در دوران بارداری را خطرناک می‌دانند، زیرا این گیاهان حاوی استروئیدهایی هستند که بر رشد جنین تأثیر می گذارند. به عنوان مثال، گیاه دونگ کوای یا همان “جنسینگ ” حاوی آنزیم هایی است که باعث سقط جنین یا زایمان زودرس می‌شوند.

ادویه جات

در دوران بارداری باید از مصرف برخی ادویه‌ها مانند سیر، گلپر و شنبلیله اجتناب کنید، زیرا این طعم دهنده‌ها رحم را تحریک و منجر به انقباض آن شده که خطر سقط جنین را افزایش می‌دهند. این ادویه‌ها همچنین باعث رقیق شدن خون می‌شوند.

غذاهای ناسالم

غذاهای ناسالم نه تنها مواد مغذی ندارند، بلکه کالری، قند و چربی بیش حد آن‌ها می‌توانند منجر به اضافه وزن مادر و ابتلای او به دیابت بارداری و ناراحتی‌های قلبی شوند.

دانه کنجد

مصرف کنجد با عسل برای زنان باردار خطرناک است. زیرا با گرم کردن بدن باعث انقباض رحم می‌شود. اما مصرف کنجد سیاه در ماه های اخر باردرای به زایمان طبیعی کمک می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد