سایت هواداری باشگاه استقلال

سلامت | سلامت و پزشکی | سلامت جنسی | سلامت جسمی

تقویت قوای جنسی با این گیاه جادویی

تقویت قوای جنسی با این گیاه جادویی

گیاه جینسینگ قرن هاست که به منظور فواید فوق‌العاده اش، مورد استفاده قرار می گیرد چرا که استفاده صحیح از این گیاه مزایای مختلف بسیاری را به همراه دارد.

یکی از گیاهان مقوی و نیروزا در جهان، جنسینگ نام دارد که به گیاه جوانی و نوش دارو نیز معروف است. "جنسه" و " جنسا" دو کلمه ای است که در کتاب های سنتی و عربی به ریشه این گیاه گفته می شود. در فرانسه و انگلیس Ginseng و Asiatic ginseng و chinese ginseng نامیده می شود. جنسینگ گیاهی است از خانواده عَشقه Araliaceae و نام علمی آن Panax ginseng می باشد.

جنسینگ چیست؟

جنسینگ با ریشه های گوشتی خود از گیاهان بومی مناطق شرقی آسیا و شمال آمریکا محسوب می شود و بیش از هزاران سال است که ریشه آن به عنوان دارویی اساطیری، در میان مردم کشورهای چین، تایلندد، منچوری، ویتنام، کره و در بین سرخپوستان آمریکایی استفاده می شود. جین سینگ گیاهی مقوی و نیروزایی است که در حفظ سلامتی و هماهنگی فعالیت های اساسی و حیاتی بدن نقش موثری دارد.

جینسینگ صدها سال است به منظور بهبود عملکرد حافظه، کاهش استرس، درمان ناتوانی جنسی، افزایش طول عمر و سایر علائم ناشی از فرسودگی و افزایش سن کاربرد دارد. جینسینگ در سال‌های قبل و در زمان امپراطوری، چنان ارزش بالایی داشته است که تنها امتیاز جمع آوری و نگهداری آن بر عهده امپراطوران بوده است و جزء لاینفک وعده های غذایی پادشاهان و امپراطوران به منظور افزایش قوای جسمانی، ذهنی، و به عنوان اکسیر جوانی و شادابی بود.

خواص جینسینگ

نام “جنسینگ” از عبارتی چینی به معنی “ریشه های مرد” گرفته شده است. این نام به احتمال زیاد به خاطر شباهت ریشه های جنسینگ به پاهای انسان گذاشته شده است.

بیش از پنج هزار سال از مصرف جینسینگ می گذرد. در این دوران، این گیاه بیشتر در کوه های چین و به عنوان یک داروی جوان کننده و یا یک ماده ترکیبی در صابون و لوسیون استفاده می شد. سپس به سرعت تبدیل به یک ماده صادراتی در سراسر جهان شد. در قرن 17 میلادی، یک کشیش کانادایی جینسینگ را در سراسر این قاره پخش کرد که به نام “جینسینگ آمریکایی” معروف شد و امروزه نیز به صورت گسترده و به ویژه در ویسکانسین و انتاریو قابل دسترسی می باشد.

نحوه استفاده از جینسینگ

چنانچه در بخش سلامت نمناک گفته ایم ریشه خشک شده جنسینگ سالیان سال است که مصرف خوراکی دارد. ریشه خشک شده این گیاه به تنهایی به صورت دمنوش و چای یا حتی به صورت افزودنی به سوپ یا به شکل قرص مصرف می شود. اما رایج ترین شکل استفاده از آن، به صورت دم کرده و چای یا به صورت عصاره (شیره) می باشد. سرخپوستان در هنگام طی مسافت های طولانی، برای رفع گرسنگی، ریشه های جینسینگ را می جوند و به این ترتیب از خواص آن بهره می برند.

تهیه چای جینسینگ

مقداری آب را در ظروف غیر فلزی مانند قوری لعابی یا چینی یا پیرکس بجوشانید. 1 تا 3 گرم ریشه خشک شده ی جینسینگ را به آب در حال جوش اضافه نمایید. سپس با کم کردن شعله اجازه دهید تا 20 یا 30 دقیقه، چای دم بکشد. برای غلظت بیشتر می توانید بیشتر از این زمان برای دم کشیدن چای، صرف کنید. در طب سنتی همیشه پیشنهاد می شود که چای گیاهیی را باید کمی سرد و ولرم بنوشید. می توانید روزانه 1 یا 2 فنجان از این چای بنوشید. برای تهیه چای می توانید ریشه های جینسینگ را قطعه قطعه کنید. البته باید توجه داشت که این ریشه ها باید تا پایان مرحله خنک شدن چای، درون قوری باقی بمانند.

منبع: نمناک

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد