سایت هواداری باشگاه استقلال

سلامت | سلامت و پزشکی | سلامت جنسی | سلامت جسمی

سلامت و پزشکی | خوابالوها اینها رو نخورن !

سلامت و پزشکی | خوابالوها اینها رو نخورن !

شاید تصورش را نکنید ولی بعضی خوراکی‌ها روی خواب شما اثر مستقیم دارند. همانطور که بعضی دمنوش‌ها را می‌خورید تا راحت بخوابید، یا قهوه را میل می‌کنید تا خواب از سرتان بپرد در هنگام شب و قبل از خواب هم یکسری از خوراکی‌ها را نباید بخورید تا مجبور نباشید شب بیداری را تحمل کنید!

اختلال خواب یکی از معضلاتی است که خیلی از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. شاید شما هم جزو این دسته از افراد باشید. اگر با خوردن قرص آرامبخش و خواب‌آور هم نمی‌توانید در زمان مناسب بخوابید و گاهی پیش می‌آید که تا سرزدن خورشید و رسیدن صبح هم باز از این پهلو به آن پهلو می‌غلتید و خواب به سراغتان نمی‌آید کمی در نحوه تغذیه‌تان دقیق شوید.

محققان ثابت کرده‌اند که خوردن بعضی از مواد غذایی یا داشتن یکسری از عادت‌ها به شدت جلوی یک خواب آرام را می‌گیرد.

چند مورد از این خوراکی‌ها را که برای داشتن خواب مناسب و به اندازه نباید آنها را هنگام شب میل کنید می‌بینیم:

    چیپس و پفک

شاید خیلی به خوردن آنها علاقه داشته باشید ولی واقعیت این است که شما را از داشتن 8 ساعت خواب مفید بازمی‌دارند!

    بستنی

خیلی از افراد شب‌ها هنگام فیلم دیدن تفریح موردعلاقه‌شان میل کردن بستنی است. باید بگوییم که این خوراکی خوشمزه که حال شما را هم بهتر می‌کند اصلا مناسب قبل از خواب نیست! انرژی شما زیاد می‌شود و به صورت مستقیم روی خواب شما اثر منفی می‌گذارد.

    قهوه

قطعا خوب می‌دانید که قهوه جزو نوشیدنی‌های کافئین دار است. پس برای این که خواب از سرتان بپرد فقط صبح‌ها یا بعدازظهرها قهوه میل کنید. نوشیدن قهوه در شب یک خواب خوش را از شما خواهد گرفت و روز بعد بسیار خسته و کسل خواهید بود!

    شکلات

همانطور که گفته شد خوراکی‌هایی که کافئین دارند برای خواب شما سم هستند! آیا می‌دانید شکلات هم کافئین دارد و باید خوردن آن پیش از خواب را حذف کنید؟! حداقل 4 ساعت قبل از خواب از خوردن شکلات خودداری کنید.

    غذاهای چرب

از آنجا که هضم غذا باعث فعل و انفعالاتی در بدن شما می‌شود بهتر است از خوردن غذاهای چرب در وعده‌ی غذایی شام خودداری کنید. اگر می‌دانید که شام قرار است غذایی چرب میل کنید حداقل 3 ساعت قبل از خوابتان آن را بخورید که فرصت برای هضم آن باشد.

    پیاز خام

شاید یکی از کنار غذاهای محبوب برای ما ایرانی‌ها پیاز باشد آن هم به صورت خام! اما درنظر داشته باشید که پیاز خام ایجاد ریفلاکس می‌کند و همین مساله موجب می‌شود خواب شب شما به هم بریزد!

    چای سبز

درست است که چای سبز به آرامبخشی و کالری سوزی مشهور است اما به همان میزان هم کافئین دارد! پس همانطور که حواستان به صرف قهوه است و آن را در شب میل نمی‌کنید برای داشتن خوابی مفید چای سبز را هم در شب ننوشید!

    فلفل و ادویه‌های زیاد

میل کردن غذاهای تند در شب مخصوصا برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند حکم گرفتن آسایش را دارد!

ضمن رعایت کردن تمام این موارد، کارشناسان توصیه می‌کنند که دیرهنگام غذا نخورید و هرگز گرسنه به رختخواب نروید.

منبع: نمناک

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

اخبار روز سایر رسانه ها

تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت جایگاه هشت هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد